Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Εμείς και οι «άλλοι» στα κυνηγοτόπια …

Η ομορφιά του βουνού, η σιωπή του, το γουργουρητό του αέρα του, τα νερά του που «πηδάνε» από τα σπλάχνα του, έναν μονάχα εχθρό έχουν – εμάς, τα ανθρώπινα έλλογα(;) όντα.

Σήμερα δεν θα μιλήσουμε για το σκουπιδαριό που αφήνουν στο πέρασμά τους όλοι οι «φυσιολάτρες» - κυνηγοί, ορειβάτες, πεζοπόροι, κατσαπλιάδες κ.α. Θα μιλήσουμε (τι πρωτοτυπία άναξ (!)) για τις ασχήμιες του γουρουνάδων.

Σκηνή 1η – Όψιμος γουρουνοκυνηγός, ενταχθείς μάλλον υπό δοκιμή σε καλή (ομολογουμένως) ομάδα, πάει στο χωριό του και θεωρεί σκόπιμο ότι, για να πιάσει τον κυνηγότοπο, πρέπει να κλείσει τον αγροτικό δρόμο που ξεκινά μέσα από το χωριό. Παρκάρει το αυτοκίνητό του, βάζει στο παρμπρίζ και μία κακογραμμένη πινακίδα «χαλασμένο» και πάει να πλαντάξει στα τσίπουρα. Μέσα όμως από τον δρόμο υπάρχουν αγρότες που μαζεύουν καρύδια στα χωράφια τους. Τελειώνουν οι άνθρωποι τη δουλειά τους και επιστρέφουν με το αγροτικό τους γεμάτο από τον κόπο τους. Ω θεοί (!), τους φράζει τον δρόμο ο γουρουνοκυνηγός με το «χαλασμένο όχημα». Φωνάζουν, κορνάρουν, αγανακτούν, υπομένουν ώρες πολλές οι αγρότες για να επιστρέψει ο κυνηγός (;) και να απορήσει μαζί τους – «με τι δικαίωμα πήγατε εσείς στα χωράφια σας σήμερα;». Ο ίδιος κυνηγός κάνει και άλλα «κόλπα» για να πιάσει τον κυνηγότοπο. Έφτιαξε ο πονηρούλης πινακίδες που γράφουν: «εδώ κυνηγά η ομάδα του ……. και ο τόπος είναι πιασμένος». Τις σκορπά στο χωριό και φεύγει ήσυχος για την Αθήνα ή δεν ξέρω που αλλού και όταν επιστρέφει το επόμενο σαββατοκύριακο, ξέρει, ο «τόπος είναι πιασμένος».

Σκηνή 2η - Σε άλλη ομάδα που τα μέλη της δεν αντέχουν το πρωινό εγερτήριο, παρκάρουν από την προηγούμενη ημέρα το λευκό αγροτικό τους (βοηθητικής χρήσης) και σε πινακίδα που είναι τοποθετημένη και αυτή στο παρμπρίζ γράφουν: «η τοποθεσία για αγριογούρουνα είναι κλησμένη». Και όταν ξημερώσει για τα καλά ξεκινούν να κυνηγήσουν στον «κλησμένο» τόπο.


Σκηνή 3η – συνέβη σε εμένα σε παρελθόντα χρόνο. Ξεκινώ κατά τις 4 το πρωί από το σπίτι μου για τον κυνηγότοπο. Μέσα στο χωριό όμως – και πάνω στον ασφάλτινο δρόμο, ένα αγροτικό όχημα έχει παρκάρει και φράζει κάθε προσπέλαση. Κορνάρω ελαφρώς, αναβοσβήνω και τα φώτα και περιμένω. Ησυχία. Ανάβω τσιγάρο, πίνω και δυό γουλιές ζεστό καφέ. Αναβοσβήνω πάλι τα φώτα και κορνάρω στο φτερό. Τίποτα. Βάζω στο cd player Σκαλκώτα και πίνω άλλες δυό γουλιές από τον καφέ. Ησυχία απόλυτη στο χωριό. Κατεβαίνω από το αυτοκίνητο και πλησιάζω το αγροτικό όχημα και βλέπω μέσα να κοιμάται του καλού καιρού ο οδηγός του. Του κτυπώ διακριτικά το τζάμι – μην τρομάξει ο άνθρωπος και πάθει τίποτα. Ανασηκώνεται, με βλέπει και έπειτα από λίγα λεπτά βγαίνει: τι θέλεις ρε και με ξυπνάς;» «Θέλω να περάσω και έχεις κλείσει τον κεντρικό δρόμο του χωριού». «Τι λές ρε, εγώ έχω πιάσει τον κυνηγότοπο». Δεν ήθελα να χαλάσω το πρωινό μου, κουράζομαι πολύ στη ζωή μου για να μπορώ να το απολαμβάνω – δεν επέτρεψα λοιπόν στον εαυτό μου την κόντρα μα το γέλιο. «Αδελφέ, του λέω, κοίταξε γύρω σου τι έχεις κλείσει και τι τόπο πιάνεις και μου λες». Πράγματι, κοίταξε ολόγυρα του, είδε τα αμάξι του ανάμεσα στα σπίτια του χωριού και μου λέει: «έρχομαι εδώ πρώτη φορά και μου είπαν να κλείσω τον δρόμο εδώ». «Όχι, φίλε μου, του λέω, αν θέλεις τον κυνηγότοπο, να πιάσεις στον δρόμο εκεί… αλλά όχι όμως να τον κλείσεις, βάλε το αμάξι σου σε μια άκρη».

Στην κουβέντα που συνεχίστηκε μέσα σε καλό κλίμα, μου είπε την ομάδα του και πως για πρώτη φορά κυνηγούσε γουρούνια. Καλός άνθρωπος όπως φάνηκε. Μπερδεύτηκε, ήταν από τον δρόμο κουρασμένος, αγχωμένος να δείξει τον καλύτερο του εαυτό στην ομάδα του, έκανε ένα λάθος. Μικρό το κακό, μα θα μπορούσε να γινόταν μεγαλύτερο αν ήμουν κι εγώ «αγχωμένος».

Πέρα από τα τρία αυτά «μικρά επεισόδια», έχω την αίσθηση ότι και οι καλές ομάδες αρχίζουν να χαλάνε ή για να το πω αλλιώς, ίσως να θεωρούν δεδομένη την καλή λειτουργία τους. Τίποτα όμως δεν είναι δεδομένο. Ειδικότερα δε, όταν τις καλές ομάδες τις πλαισιώνουν νέα μέλη.


=============================================
Δημοσιεύτηκε στο ένθετο περιοδικό «Κυνήγι» του Ελεύθερου Τύπου την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010
=============================================
Στη φωτό: κυνήγι αγριογούρουνου στον Έβρο !!!